Venus Laowa objektív APS-C s obrovskou maximálnou clonou sa v posledných rokoch stali o niečo bežnejšími, pretože novšie technológie sa spojili s trochu väčším priestorom na experimentovanie v dôsledku šírenia bezzrkadlových fotoaparátov. Bezzrkadlové fotoaparáty sa ukázali byť dostupnejšie pre značky tretích strán a majú tiež oveľa viac pomôcok na manuálne zaostrovanie. Typicky sa však tieto masívne maximálne clony nachádzajú na objektívoch APS-C, kde je jednoduchšie navrhnúť menší snímač a kruh obrazu. Laowa tam už išla na APS-C s objektívom Laowa 33mm F0,95 Argus APO . Teraz však urobili veľký krok a pustili sa do celorámového masívneho 35 mm objektívu – Laowa 35 mm F0,95 Argus.
Venus Laowa objektív pre bezzrkadlové fotoaparáty APS-C
Ide o plne manuálny objektív bez akejkoľvek elektroniky, čo znamená, že zaostrenie aj clonu je potrebné ovládať manuálne. Clonový krúžok sa tiež pohybuje hladko a máte na výber, či ho použijete „zacvaknutý“ alebo „odkliknutý“. Na ľavej strane hlavne je prepínač, ktorý vám umožňuje vybrať si medzi týmito dvoma. Po „cvaknutí“ pocítite svetelné zarážky na hlavných clonových bodoch (F1,2, F1,4, F2, F2,8 atď…) Toto je typické usporiadanie pre fotografov. V režime „odkliknutia“ sa clona bude plynulo pohybovať v celom svojom rozsahu bez akýchkoľvek zarážok. To umožňuje kameramanom robiť „rozmiestnenie“ clony a je to zvyčajne preferovaný prístup pre videografiu.
Venus Laowa objektívy: Leica Mount Zero-D Cine Lens, Venus lenses optimized the design for movie
Keďže ide o plne manuálny objektív, okrem krúžkov a kliknutia clony neexistujú žiadne iné spínače ani ovládacie prvky. Objektív má pekne vyleptané značky vzdialenosti spolu s hyperfokálnym vodidlom.
V objektíve nie je zabudované nič ako tesnenie proti poveternostným vplyvom, stabilizácia obrazu alebo akákoľvek elektronika. Ak nie ste oboznámení s tým, ako fungujú ako tento, fungujú z veľkej časti ako normálne, okrem toho, že musíte ovládať zaostrenie a clonu. Fotoaparát bude stále správne merať a fotiť ako zvyčajne, aj keď budete musieť zapnúť nastavenie vo fotoaparáte, aby ste spustili uzávierku bez nasadeného objektívu. Zdá sa to neintuitívne, keďže je nasadený objektív, ale keďže tam nie je žiadna elektronika, fotoaparát nevie, že tam objektív je. Čo však nie je také bežné, je, že do fotoaparátu sa neposielajú žiadne elektronické informácie, takže fotoaparát nepozná ohniskovú vzdialenosť ani označenie objektívu, ani zvolenú clonu pre záber.
Šošovka je optimalizovaná pre jeden meter až nekonečno a že výsledky zblízka budú jemnejšie, čo som zistil, že je pravda. To je trochu nešťastné pre môj štýl fotografie, pretože milujem použitie 35 mm zblízka. Zblízka nie je pre Argus 35 vo všeobecnosti silnou stránkou, pretože dokáže zaostriť len na vzdialenosť pol metra (50 cm) a má pomerne nízke 0,1-násobné zväčšenie, čo je polovica (alebo menej), čo je bežné pre 35 mm. šošovky. Tu je návod, ako vyzerá toto zväčšenie a pravdepodobne tiež vidíte, že kontrast je pri tejto vzdialenosti zaostrenia stále nižší.
V niektorých ohľadoch mi objektív veľmi pripomína Voigtländer 40 mm F1.2. Neváhajte fotografovať aj cez objekty v popredí, pretože veľmi malá hĺbka ostrosti vám umožňuje vytvoriť jedinečné, prirodzené rámovanie okolo vašich objektov.
Je tu však jedna posledná slabá oblasť, ktorú je potrebné zakryť, a to je, že (neprekvapivo) je objektív trochu náchylný na odlesky. Slnečná clona je veľmi plytká a to je VEĽA skla, do ktorého môže slnko dopadnúť a poskakovať.
Laowa 35mm F0,95 Argus nie je objektív pre každého. Vedeli sme to však od začiatku, pretože ide o manuálny objektív. Obrovská maximálna clona však bude hlavná clona a očakávame, že vďaka tomu bude o objektív určite záujem. Pridajte k tomu, že pre Canon RF a Nikon Z skutočne nie je k dispozícii veľké množstvo natívnych objektívov s bajonetom (Sony FE je v tomto bode dobre pokrytá) a mám podozrenie, že sa nájdu nejakí záujemcovia.
Ide o objektív určený pre určitý druh fotografov. Tento fotograf má tendenciu byť kreatívny a premyslený, fotograf, ktorý si cení jedinečné stvárnenie pred technickou dokonalosťou a ktorý sa nebojí posunúť v procese snímania trochu pomalšie, aby získal ten správny záber.